Navigation
19
Ιαν
location
Αθήνα
9oC
Αρκετά σύννεφα
10 Απρ 2016

Επενδυτική «καταιγίδα» για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

αεροδρόμιο Οικονομία

Έτοιμοι να προσγειωθούν οι Κινέζοι, με την China State Construction Engineering Corporation, τη μεγαλύτερη τεχνική εταιρεία της Κίνας, να συμμαχεί με την Αρχιρόδον και το Αεροδρόμιο της Ζυρίχης, σχηματοποιώντας τον πρώτο όμιλο που θα διεκδικήσει το αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Oι άλλοι τρεις ισχυροί υποψήφιοι που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τον επικείμενο διαγωνισμό είναι η Aκτωρ Παραχωρήσεις σε συνεργασία με τη γαλλική Vinci, η J&P Aβαξ με την επίσης γαλλικών συμφερόντων Bouygues και την Αeroports De Paris και ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, εκτός απροόπτου, με τον ισπανικό όμιλο ACS, που είναι ένας εκ των μεγαλύτερων διαχειριστών αεροδρομίων στον κόσμο.

Πρόκειται για τις εταιρείες που συμμετείχαν στον σχολιασμό των τευχών δημοπράτησης του έργου που ολοκληρώθηκε στις 26 Φεβρουαρίου, χωρίς όμως να μπορεί να αποκλειστεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος και από άλλους το επόμενο διάστημα. Στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εκφράζουν την απόλυτη ικανοποίησή τους για το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν σε πρώτη φάση οι υποψήφιοι για το Καστέλι, το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που θα δοθεί σε ιδιώτες μετά τους αυτοκινητόδρομους.

Μετά την COSCO, που καθίσταται ο απόλυτος κυρίαρχος στο λιμάνι του Πειραιά, άλλη μία ισχυρή κινεζική εταιρεία ετοιμάζεται να εισχωρήσει στην ελληνική αγορά.

Η China State Construction Engineering Corporation είναι ο μεγαλύτερος κινεζικός τεχνικός όμιλος, η συνολική αξία των συμβάσεων του οποίου στο εξωτερικό μέχρι το τέλος του 2013 ήταν 80 δισ. δολάρια και ο συνολικός κύκλος εργασιών 52,4 δισ. δολάρια. Η εταιρεία είχε ολοκληρώσει πάνω από 5.600 έργα σε 116 χώρες σε όλο τον κόσμο, με μεγάλη επιρροή στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένων έργων που αφορούσαν σιδηρόδρομους, αυτοκινητόδρομους, γέφυρες, σήραγγες, αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας κ.λπ.

Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών προκειμένου να οριστικοποιηθεί ο βηματισμός του έργου, που πήρε αρκετές αναβολές και παρατάσεις προκειμένου να ολοκληρωθεί η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών ώστε να μπορούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό και οι ελληνικές τράπεζες, αλλά και λόγω της ανάγκης των ενδιαφερομένων να παραταθεί ο χρόνος υποβολής σχολίων.

Ήδη γίνεται η επεξεργασία τους ώστε να οριστικοποιηθούν τα τελικά τεύχη δημοπράτησης, γεγονός που εκτιμάται ότι θα παρατείνει την κατάθεση των προσφορών, η οποία με βάση τους τελευταίους σχεδιασμούς του υπουργείου τοποθετείται για τις 6 Μαΐου. Υπάρχουν όμως σοβαρές σκέψεις το χρονοδιάγραμμα υποβολής προσφορών να μετατεθεί στις αρχές Ιουνίου.

Πως θα πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός

Οπως αναφέρουν ενημερωμένες πηγές, εφόσον οριστικοποιηθούν απαιτείται μια περίοδος από 45 έως 60 μέρες για να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές. Το έργο ξεκινά με έναν αρνητικό παράγοντα, που είναι το πολιτικό και οικονομικό ρίσκο της χώρας.

Οι τράπεζες θα περάσουν από κόσκινο το cash flow του έργου, θα ελέγξουν το business plan και τα έσοδα του αεροδρομίου και θα ποσοτικοποιήσουν τους κινδύνους. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη δύο ελληνικές τράπεζες, η Εθνική και η Alpha Bank, μπαίνουν αντιεγγυητές του έργου και αναλαμβάνουν να εγγυηθούν την ομαλή χρηματοδότησή του από ελληνικής πλευράς, δεδομένου ότι οι ξένοι συνεχίζουν να μη δανείζουν ελληνικές εταιρείες.

Είναι όμως σαφές ότι πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα assets μελλοντικών παραχωρήσεων, καθώς, όπως σημειώνει παράγοντας του διαγωνισμού, η επιβατική του κίνηση δεν καθορίζεται από το ΑΕΠ της χώρας αλλά από το ΑΕΠ των χωρών από τις οποίες προέρχεται το 85% της εμπορικής του κίνησης.

Με 1,2 εκατ. ευρώ θα αποζημιωθούν εκείνοι που δεν θα πάρουν το έργο

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi