Navigation
13
Δεκ
location
Αθήνα
18oC
Αραιή συννεφιά
29 Σεπ 2017

Εντός Οκτωβρίου η σύμβαση πώλησης του ΟΛΘ

οργανισμός λιμένος θεσσαλονίκης Επιχειρήσεις

Στις τελευταίες λεπτομέρειες βρίσκεται η συμφωνία για την αγοραπωλησία του ΟΛΘ, μεταξύ του δημοσίου και του γαλλογερμανικού σχήματος των DIEP και CMA-CGM. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο γαλλογερμανικό σχήμα συμμετέχει και ο όμιλος Σαββίδη, ενώ η σύμβαση προβλέπει την πραγματοποίηση επενδύσεων ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ.

Η σύμβαση στην οποία προβλέπεται η πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης αναμένεται να υπογραφεί στα μέσα του Οκτωβρίου. Στην κοινοπραξία συμμετέχουν η γερμανική Deutsche Invest (DIEP) η γαλλική CMA-CGM και ο όμιλος Σαββίδη.

Καλά πληροφορημένες πηγές που πρόσκεινται στις διαπραγματεύσεις υποστηρίζουν ότι είναι θέμα ημερών να δοθεί η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο έχει ζητήσει μια σειρά εγγράφων, κυρίως για το εταιρικό σχήμα που συνέστησαν οι τρεις όμιλοι προκειμένου να αποκτήσουν το πλειοψηφικό πακέτο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σχήμα συμμετέχουν οι γερμανοί με 47%, οι γάλλοι με 33% και η Belterra Investments Ltd. του ομίλου Ιβάν Σαββίδη με 20%.  Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι πρόκειται για μια τυπική διαδικασία που προχωρά με τους συνήθεις ρυθμούς.

Το επενδυτικό σχήμα είχε προσφέρει 231.93 εκατομμύρια ευρώ για το 67% του OΛΘ και η υπογραφή της σύμβασης έρχεται να καλύψει τους στόχους εσόδων της κυβέρνησης από ιδιωτικοποιήσεις με βάση το συμπληρωματικό μνημόνιο. Η διαδικασία δεν ολοκληρώνεται, βέβαια, με την υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας.

Στη συνέχεια θα ακολουθήσει ο έλεγχος από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ στη συνέχεια θα υπογραφεί η νέα σύμβαση παραχώρησης των λιμενικών υποδομών της Θεσσαλονίκης μεταξύ OΛΘ και Δημοσίου που πρέπει να εγκριθεί από τη Βουλή. Στελέχη της CMA – CGM, η οποία συμμετέχει στο σχήμα μέσω της θυγατρικής Terminal Link ήταν αυτές τις ημέρες στην Ελλάδα.

Σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου, οι εκπρόσωποι του σχήματος είχαν υποστηρίξει ότι συμμετέχουν σ’ αυτό τόσο ο μεγαλύτερος διαχειριστής τερματικών σταθμών λιμένων στον κόσμο, όσο και η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς, γεγονός που του δίνει ισχυρό πλεονέκτημα. Μέτοχοι της Terminal Link είναι η CMA CGM (51%) και η κινεζική China Merchants Port Holding (49%), ο μεγαλύτερος διαχειριστής τερματικών σταθμών λιμένων παγκοσμίως.

H Terminal Link διαχειρίζεται σήμερα 14 τερματικούς σταθμούς λιμένων ανά τον κόσμο, μεταξύ των οποίων στο Μαϊάμι και στο Χιούστον των ΗΠΑ, στη Χάβρη (Γαλλία), στην Αντβέρπ (Βέλγιο), στην Ταγγέρη (Μαρόκο), στη Μάλτα, στο Μπουσάν (Ν. Κορέα) κ.λπ.

Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει επενδύσεις ύψους 180 εκατομμύρια ευρώ για την προσεχή επταετία, αλλά κρίσιμο στοιχείο θεωρείται η σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι που μελετάται αυτή την περίοδο καθώς και τα έργα διασύνδεσης με το οδικό δίκτυο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
PolicePress