Navigation
23
Ιούλ
location
Αθήνα
38oC
Αίθριος - καθαρός
2 Σεπ 2015

Ε.Βασιλάκης: Αυτή θα είναι η πολιτική της Aegean

Βασιλάκης Aegean Επιχειρήσεις

Συντηρητικότερη πολιτική αναμένεται να ακολουθήσει για το 2016 η Aegean, με τη διοίκηση Βασιλάκη να οριστικοποιεί εντός τους επόμενου διμήνου τον επιχειρησιακό της σχεδιασμό ως προς τον αριθμό των δρομολογίων και τις διαθέσιμες θέσεις για το επόμενο έτος, δεδομένου ότι το 2015 ο όμιλος »πόνταρε» στη μεγάλη αύξηση του ελληνικού τουρισμού και κινήθηκε πιο επιθετικά.

Κατά την ενημέρωση των αναλυτών χθές, με αφορμή το σχολιασμό των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου του έτους, ο επικεφαλής του ομίλου κ. Ευτύχης Βασιλάκης ανέφερε ότι οι επενδύσεις του ομίλου στα αεροδρόμια της Κρήτης και των Δωδεκανήσων, που εμφάνισαν μείωση επισκεπτών απέδωσαν, ενώ αντίθετα δεν επιβεβαιώθηκαν οι αρχικές προσδοκίες από άλλους προορισμούς. Ο όμιλος πιθανότατα να είναι λιγότερο τολμηρός για το επόμενο έτος, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι δε θα επιδείξει ευελιξία εφόσον η κατάσταση σταθεροποιηθεί.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, είναι εξαιρετικά σημαντικό για την εταιρεία ότι, εποχικά, το μεγαλύτερο μέρος των εισπράξεων της προέρχεται από το εξωτερικό, γεγονός που σε συνδυασμό με τα υψηλά της ταμειακά αποθέματα (291,6 εκατ. ευρώ) της δίνει την δυνατότητα να ανταποκρίνεται απρόσκοπτα στις υποχρεώσεις της στο εξωτερικό παρά τους περιορισμούς των capital controls. Αν και η επιβολή των capital controls καθ’ αυτή έχει κάνει την καθημερινή συναλλακτική δραστηριότητα της εταιρείας πιο χρονοβόρα, εντούτοις σύμφωνα με τη διοίκηση, οι επιπτώσεις στη δραστηριότητα, την οικονομική της θέση και επίδοση αναμένεται να είναι διαχειρίσιμες.

Σε επίπεδο κρατήσεων, μετά την επιβολή των capital controls οι νέες κρατήσεις μειώθηκαν την πρώτη εβδομάδα όπως ήταν αναμενόμενο λόγω της αβεβαιότητας αλλά στη συνέχεια επανήλθαν και σταθεροποιήθηκαν στα επίπεδα της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Ειδικότερα, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, η σταθεροποίηση ξεκίνησε από τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουλίου για να παρουσιάσουν τελικά αύξηση από την τελευταία εβδομάδα του μήνα έως το ξεκίνημα του Αυγούστου. Η αύξηση ωστόσο δεν ήταν χωρίς κόστος για την εταιρεία, η οποία αναγκάστηκε να μειώσει σημαντικά τις τιμές των ναύλων εσωτερικού, γεγονός το οποίο επηρεάζει τελικά την απόδοση των πτήσεων του εσωτερικού.

Ωφελημένη, πάντως, όπως φάνηκε και από τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του έτους, βγήκε η εταιρεία και λόγω της πτώσης των τιμών του καυσίμου αεροσκαφών, γεγονός το οποίο είχε ως αποτέλεσμα το κόστος καυσίμων για το πρώτο μισό του 2015 να ανέλθει στα 92,3 εκατ ευρώ, μειωμένο κατά 8,5% έναντι των 100,9 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2014. «Οι ναύλοι αναμένεται να σημειώσουν σχετική πτώση κυρίως λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού με τη μείωση του καυσίμου να καλύπτει ένα μέρος της κάμψης», αναφέρει χαρακτηριστικά η διοίκηση. Παρά τις όποιες αντιξοότητες, η εταιρεία παρέμεινε σταθερή στην υλοποίηση του επιχειρηματικού της πλάνου, προωθώντας την ενίσχυση του στόλου της, την επέκταση του δικτύου εξωτερικού, αλλά και την ενίσχυση της διασυνδεσιμότητας του δικτύου στο βασικό της hub (Αθήνα).

Στο διάστημα από την 1η Ιανουαρίου έως και την 30η Ιουνίου ο όμιλος προχώρησε βάσει του σχεδιασμού του στην λειτουργική μίσθωση 8 επιπλέον αεροσκαφών φτάνοντας έτσι στο σύνολο των 58 αεροσκαφών. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και 3 νέα Airbus A320 στην παραγγελία των οποίων η εταιρία οριστικοποίησε το 2014. Τα αεροσκάφη αυτά παρελήφθησαν με την διαδικασία της εκχώρησης του δικαιώματος αγοράς τους και ταυτόχρονη λειτουργική επαναμίσθωση τους. Τα κέρδη από την παραπάνω εκχώρηση ανήλθαν στα 2,4 εκατ. ευρώ, ενώ η συγκεκριμένη συναλλαγή ωφέλησε επίσης τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου με κέρδη από συναλλαγματικές διαφορές που ανήλθαν σε 4,1 εκατ. ευρώ λόγω της επιστροφής των προκαταβολών που είχαν δοθεί από την εταιρεία στην Airbus.

«Όταν αποκτήσαμε την Olympic Air ο στόλος μας ήταν στα 44 αεροσκάφη» ανέφερε ο κ. Βασιλάκης. Σημειωτέον ότι στο πρώτο εξάμηνο του έτους, η επιβατική κίνηση εσωτερικού διαμορφώθηκε στα 2,6 εκατ. αυξημένη κατά 10% σε σχέση με το το πρώτο εξάμηνο του 2014, ενώ η επιβατική κίνηση εξωτερικού ήταν στα 2,4 εκατ. αυξημένη κατά 20% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2014. Η διοίκηση της Aegean αναφέρθηκε και στα υπερβολικά κόστη από τις αεροπορικές χρεώσεις στην Ελλάδα (εναέριας κυκλοφορίας, αεροναυσιπλοΐας, αύξηση χρεώσεων των περιφερειακών αεροδρομίων), με τις οποίες ελπίζει να ασχοληθεί η νέα κυβέρνηση, δεδομένου ότι η προηγούμενη, «ασχολήθηκε με τις διαπραγματεύσεις και άφησε άλλα ζητήματα στον… αυτόματο πιλότο».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi