Navigation
17
Ιαν
location
Αθήνα
12oC
Καταιγίδες
1 Φεβ 2016

Διχάζει ο «άνθρωπος» του Δραγασάκη

Πιτσιόρλας-Παρασκήνιο Οικονομία

Άγριο παρασκήνιο πίσω από την περίεργη σχέση μίσους μεταξύ Ν. Παππά και Στ.Πιτσιόρλα

 Με δηλώσεις τους και ερωτήσεις στη Βουλή, οι Χρ.Σπίρτζης και Θ. Δρίτσας δηλώνουν άγνοια και εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους για τις αποφάσεις του ΤΑΙΠΕΔ όσον αφορά τιςαποκρατικοποιήσεις, που πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα στο επόμενο τρίμηνο

του Χρήστου Ν.Κώνστα

Όσοι επισκέπτονται συχνά το Μέγαρο Μαξίμου φεύγουν με την εντύπωση πως η θητεία του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιου Πιτσιόρλα,εξεμέτρησε το ζην. Θεωρούν ότι η παραίτησή του είναι θέμα χρόνου και με αφορμή τη δημιουργία του νέου Υπερ-Ταμείου ιδιωτικοποιήσεων, που προβλέπει το 3ο μνημόνιο, στο οποίο θα ενταχθεί η περιουσία του ΤΑΙΠΕΔ, ο στενός συνεργάτης του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Γιάννη Δραγασάκη,και επιστήθιος φίλος του πρώην προέδρου του συνασπισμού, Νίκου Κωνσταντόπουλου, θα σταματήσει να ασχολείται με τις μεγάλες επενδύσεις στη χώρα.

Οι μεγάλες επενδύσεις αποτελούν αντικείμενο του υπουργού Επικρατείας, Νίκου Παππά, ο οποίος ουδόλως εκτιμά τη ρητορική και τις δημόσιες εμφανίσεις του κ. Στέργιου Πιτσιόρλα.

Από τη δική του πλευρά, ο σημερινός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ προσπαθεί να πείσει την κοινωνία –αλλά, κυρίως, την τρόικα– ότι είναι ένας αποτελεσματικός, αριστερός τεχνοκράτης, που υλοποιεί με κοινωνική ευαισθησία δύσκολες πολιτικές αποφάσεις, ολοκληρώνοντας εντός προθεσμίας τις αποκρατικοποιήσεις που έχει αναλάβει.

Πού «βλέπει» ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ

Ο κ. Πιτσιόρλας προσβλέπει σε μια υψηλόβαθμη διοικητική θέση στο νέο Υπερ-Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, με τη στήριξη τόσο των φίλων του στην κυβερνητική πλειοψηφία όσο,κυρίως, και των δανειστών, οι οποίοι αναζητούν ένα στέλεχος που να εφαρμόζει και όχι να εμποδίζει την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων.

Οι υπουργοί Ναυτιλίας και Υποδομών,κ.κ. Δρίτσας και Σπίρτζης, έχουν επιστρατευθεί από τον υπουργό Επικρατείας, Νίκο Παππά,για να θαμπώσουν όσο μπορούν τη «λαμπρή» εικόνα του κ. Στέργιου Πιτσιόρλα.

Με δηλώσεις και ερωτήσεις στη Βουλή, οι κ. Σπίρτζης και Δρίτσας δηλώνουν άγνοια και εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους για τις αποφάσεις του ΤΑΙΠΕΔ όσον αφορά τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τον ΟΛΠ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον «Αστέρα» Βουλιαγμένης, το Ελληνικό, αλλά και τις υπόλοιπες οκτώ αποκρατικοποιήσεις, που πρέπει να ολοκληρώσει μέσα στο επόμενο τρίμηνο ο κ. Πιτσιόρλας.

Η παραχώρηση της Εγνατίας

Ακόμη και για το σχέδιο παραχώρησης της Εγνατίας οδού, που έχει βαλτώσει και στερεί την οικονομία από εκατοντάδες θέσεις εργασίας, έχει αντιδράσει ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης. Μέσα στη Βουλή, ο στενός συνεργάτης του Νίκου Παππά και υπουργός Υποδομών χαρακτήρισε τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ «παράλληλη κυβέρνηση» σε ένα «τέρας που δημιούργησαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ». Στην επισήμανση ότι η παραχώρηση του οδικού άξονα έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του 2016, ο Χρήστος Σπίρτζης απάντησε πως «άλλα κάνει το υπουργείο Υποδομών και άλλα το ΤΑΙΠΕΔ».

Από τη δική του πλευρά, ο υπουργός Ναυτιλίας, κ. Δρίτσας, διακηρύσσει δημοσίως ότι «αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει συμφωνία ΟΛΠ-Cosco», αφού δεν έχει επικυρωθεί από τη Βουλή. Ο κ. Πιτσιόρλας έδωσε αμέσως συνέντευξη-απάντηση σε ραδιοφωνικό σταθμό του Πειραιά, για να χαρακτηρίσει ως «δευτερευούσης σημασίας» τις δηλώσεις του εποπτεύοντος υπουργού.

Ενώ, λοιπόν, ο υπουργός Ναυτιλίας υπονομεύει την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και την ανάληψη της διαχείρισης από την κινεζική Cosco, απειλώντας ότι δεν θα επικυρώσει με την ψήφο του στη Βουλή τη σύμβαση επειδή «δεν έχει ακόμη ενημερωθεί», ο υπουργός Υποδομών έχει αναλάβει εργολαβικά να καθυστερήσει την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ο πρώτος διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ο πρώτος διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κηρύχθηκε άγονος, μετά από την απροθυμία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD). Ο κ. Στ. Πιτσιόρλαςπροχώρησε αμέσως στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, με στόχο να ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον που έχει επιδείξει η αμερικανική WATCO, η οποία με τη σειρά της θα αναζωπυρώσει το επενδυτικό ενδιαφέρον από ευρωπαϊκές εταιρείες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κινεζική Cosco, μετά και από την απόκτηση του Προβλήτα Ι και του Car Terminal στο λιμάνι του Πειραιά, καθίσταται ο μεγαλύτερος πελάτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ο εποπτεύων υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, δεν συμφωνεί με τη σπουδή που επιδεικνύει ο κ. Πιτσιόρλας, αλλά, ταυτόχρονα, δεν θέλει να φανεί ότι υπονομεύει τη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τους «θεσμούς».

Για αυτό φρόντισε να τοποθετήσει πρόσωπα δικής του επιλογής στη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (με θητεία λίγων μηνών μέχρι την ιδιωτικοποίησή της).

Ο κ. Χρ. Σπίρτζης πρότεινε και επέβαλε στη θέση του προέδρου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον κ. Παναγιώτη Θεοχάρη και για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου τον κ. Φίλιππο Τσαλίδη. Ο κ. Τσαλίδης είναι συνεργάτης του υπουργού Εθνικής Άμυνας και προέδρου των ΑΝΕΛ, Πάνου Καμμένου, ενώ ο κ. Θεοχάρης αποτελεί συνεργάτη του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Γιάννη Δραγασάκη.

Μέχρι χθες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε το ίδιο πρόσωπο, τον κ. Ζηλιασκόπουλο, για τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου.

Η ΠΦΑ κυβέρνηση επέλεξε να τοποθετήσει δύο διαφορετικούς συνεργάτες υπουργών όχι μόνον για να τηρηθούν οι ενδοκυβερνητικές ισορροπίες, αλλά για να περιπλέξει ακόμη περισσότερο τη διαδικασία εγκρίσεων και υπογραφών στην επικείμενη –μέχρι τον Απρίλιο– ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ…

Το παρόν κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο στις 30/01

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi