Navigation
18
Οκτ
location
Αθήνα
21 Μαρ 2016

«Bροχή» τα λουκέτα στην πραγματική οικονομία

ΙΜΑΣ-Παρασκήνιο Επιχειρήσεις | Οικονομία

Τίτλοι τέλους για την ιστορική βιομηχανία ΙΜΑΣ

της Μαρίας Ακριβού

«Περονόσπορος» έχει πέσει στην ελληνική βιομηχανία, η οποία «βλέπει» τη μία μετά την άλλη τις επιχειρήσεις να βάζουν λουκέτο, στέλνοντας στο Ταμείο Ανεργίας εκατοντάδες εργαζομένους. Αυτήν τη φορά θύμα της κρίσης έπεσε η ιστορική βιομηχανία ΙΜΑΣ ΑΕ, η οποία, έπειτα από 44 χρόνια λειτουργίας στην περιοχή του Βόλου, αναγκάζεται να προβεί σε διακοπή της παραγωγικής της δραστηριότητας, ύστερα από απόφαση της ιδιοκτήτριας εταιρείας, του γερμανικού ομίλου ContiTech που παράγει, μεταξύ άλλων, τα γνωστά ελαστικά Continental. Η ΙΜΑΣ ΑΕ, που ιδρύθηκε το 1972, παρήγαγε μέχρι πρότινος ελαστικές μεταφορικές ταινίες με συρματόσχοινα, ταινίες με λινά, ελαστικές επενδύσεις τροχαλίας και υλικά συγκολλήσεως. Υλοποιώντας μια σειρά από επενδύσεις κατάφερε να αυξήσει σημαντικά το εργατικό δυναμικό της, να δημιουργήσει μια επιπλέον γραμμή παραγωγής και να τοποθετήσει τα προϊόντα της στις αγορές της Αυστραλίας, των ΗΠΑ, της Τουρκίας και των ασιατικών αγορών.

 

Πλέον, ο απολογισμός είναι δραματικός. Περί τους 138 εργαζομένους έχασαν τη δουλειά τους από τη βιομηχανία παραγωγής μεταφορικών ταινιών, οι οποίοι ενημερώθηκαν προ ημερών αναφορικά με τη λύση των συμβάσεων εργασίας τους με… επιστολή. Οι διαπραγματεύσεις που βρίσκονταν σε εξέλιξη τους τελευταίους μήνες, μεταξύ της διοίκησης και των εργαζομένων της ContiTech ΙΜΑΣ ΑΕ,για την υπογραφή νέας επιχειρησιακής σύμβασης εργασίας δεν απέδωσαν καρπούς και έτσι άλλη μια επιχείρηση σβήνει το όνομά της από τη λίστα των εν ενεργεία εταιρειών στην ελληνική αγορά.

 

Η είδηση δεν έπεσε σαν «κεραυνός εν αιθρία», καθώς τα τελευταία δύο χρόνια η ρήξη που είχε επέλθει μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων ήταν οριστική, με τους τελευταίους να προβαίνουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε απεργίες για τη διεκδίκηση των κεκτημένων τους. Οι κινητοποιήσεις είχαν ως στόχο την ανάκληση των απολύσεων και την αποτροπή της μείωσης των μισθών, παράγοντες οι οποίοι δεν λήφθηκαν υπόψη στην τελική απόφαση της μητρικής εταιρείας.

 

Το επιχείρημα που επικαλείται η γερμανική πολυεθνική είναι ότι, από τη στιγμή που καταγράφεται μείωση στη ζήτηση των προϊόντων που παράγει η ΙΜΑΣ, κρίνεται σκόπιμο το κλείσιμο μιας μη κερδοφόρας επιχείρησης.

 

Όπως αναφέρεται στην επιστολή, που κοινοποιήθηκε στους εργαζομένους από τους επικεφαλής της επιχειρηματικής μονάδας ConveyorBeltGroup του ομίλου, «ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους, ιδίως οι εταιρείες εξόρυξης λιγνίτη, καθώς και οι εταιρείες παραγωγής τσιμέντου και χάλυβα αλλά και άλλες βιομηχανικές εταιρείες σταμάτησαν να υλοποιούν τις επενδύσεις που πραγματοποίησαν πριν από μερικά χρόνια είναι το γεγονός ότι η εξορυκτική βιομηχανία βρίσκεται σε οικονομική ύφεση εδώ και πολλούς μήνες, πρωτίστως λόγω της μειωμένης ζήτησης για τα παραγόμενα προϊόντα, αλλά και της συμπίεσης των τιμών για τα βασικά είδη της».

 

Προκειμένου, λοιπόν, να μη μείνουν τα προϊόντα της εταιρείας στο ράφι, η μοναδική εναλλακτική που ισχυρίζεται πως είχε η ContiTech ΙΜΑΣ ΑΕ ήταν αυτή της διακοπής της λειτουργίας του εργοστασίου της στον Βόλο, με λύση των συμβάσεων εργασίας όλων των εργαζομένων. Να σημειωθεί ότι η εξέλιξη αυτή, παρότι θα έχει άμεσες επιπτώσεις στην τοπική κοινωνία, δεν αναμένεται να επηρεάσει τη δραστηριότητα παραγωγής συρματόσχοινων από τη ΣΥΡΜΑ ΑΕ.

 

Την ίδια ώρα, έχει ενεργοποιηθεί πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου προς το προσωπικό, με περίοδο αποδοχής έως τις 22 Μαρτίου. Πληροφορίες αναφέρουν πως οι όροι του προγράμματος περιλαμβάνουν το ποσό της νόμιμης αποζημίωσης, καθώς και την καταβολή εφάπαξ ποσού 40.000 ευρώ ως οικειοθελή παροχή.

 

Από την πλευρά της η Ομοσπονδία Εργατοϋπαλλήλων Χημικής Βιομηχανίας Ελλάδος (ΟΕΧΒΕ) δηλώνει πως «για άλλη μια φορά οι εργαζόμενοι καλούνται να πληρώσουν τα διοικητικά λάθη, τις εγωκεντρικές συμπεριφορές, τις απερίσκεπτες κινήσεις, με αποφάσεις που κινούνται στα όρια εκδικητικών κινήσεων», ενώ υπογραμμίζει πως δεν αρνήθηκε ποτέ να συμβάλει στις δυσκολίες της εταιρείας και καλεί τον πρωθυπουργό, την κυβέρνηση, καθώς και τον αρμόδιο υπουργό Εργασίας να αναλάβουν πρωτοβουλίες, ώστε να μη προστεθούν στο Ταμείο Ανεργίας ακόμα 138 άνεργοι.

 

Ποια είναι ηContiTech

Η ContiTech αποτελεί έναν πολυσχιδή όμιλο, με δραστηριότητες στην αυτοκινητοβιομηχανία, στην κατασκευή μηχανών, συσκευών και βιομηχανικών οχημάτων, στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων, στην αγροτική βιομηχανία,στην ενέργεια, στη ναυσιπλοΐα κ.ά. Διαθέτει ένα ευρύτατο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, με πιο γνωστά τα ελαστικά Continental, μεταξύ των οποίων ταινίες μεταφοράς, μεμβράνες, ιμάντες κινητήρων, λαστιχένιοι σωλήνες/αγωγοί, πλαστικά φύλλα, υφάσματα εκτύπωσης και μονωτικά συστήματα. Με παρουσία σε 43 χώρες, απασχολεί πάνω από 40.000 εργαζομένους και το 2014 πραγματοποίησε κύκλο εργασιών της τάξης των 4 δισ. ευρώ.

Το παρόν κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο 19/03

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

  • ΛΟΓΙΣΤΑΚΟΣ

    Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ (ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ) ΘΑ ΕΞΟΝΤΩΣΟΥΝ ΟΛΕΣ
    ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ. ΚΑΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ. ΠΟΥ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ? ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΡΟΙ – ΕΙΣΑΓΩΓΕΙΣ.
    ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΙ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΕΤΗΣΙΩΣ ΣΤΗΝ ΙΜΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΙΜΑΣ Η ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΤΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ. ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΠΛΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΜΕΣΑ ΣΕ 10-20 ΛΕΠΤΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙΣ.

    • cornelsen (asto piasto)

      Ποια γραφειοκρατία αδερφέ… ΚΡΙΣΗ, καπιταλιστική κρίση είναι η αιτία. Αν έχω εγώ λεφτά να καταναλώσω και το κεφάλαιο κέρδη τότε δεν υπάρχει κρίση. Αν το κεφάλαιο δεν έχει υψηλό ποσοστό κέρδους κλείνει το μαγαζί και οι εργάτες γίνονται άνεργοι.

PolicePress
kinima_ypervasi