Navigation
20
Ιαν
location
Αθήνα
9oC
Αρκετά σύννεφα
4 Φεβ 2016

Αυτή είναι η ελληνίδα επιχειρηματίας

Γυναικεία Επιχειρηματικότητα Οικονομία

Το προφίλ των γυναικών που διευθύνουν επιχειρήσεις σκιαγραφεί έρευνα της Icap Group για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, η μέση γυναίκα επιχειρηματίας – ανώτατο στέλεχος έχει υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, βρίσκεται στην ηλικία μεταξύ 40-59 ετών και έχει οικογένεια (σύζυγο και παιδιά). Σχεδόν επτά στις δέκα γυναίκες, εκτός από τη διευθυντική – διοικητική τους θέση, συνδέονται και μετοχικά με την εταιρεία τους.

Προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες υποχρεώσεις τους, αλλά και να επιτύχουν τις φιλοδοξίες τους για σταδιοδρομία σε ανώτατο επίπεδο, οι γυναίκες επιχειρηματίες εργάζονται σκληρά, καθώς το 58,6% αυτών απασχολείται κατά μέσο όρο άνω των 51 ωρών/εβδομάδα, ήτοι περισσότερο από 10 ώρες σε ημερήσια βάση. Ως αποτέλεσμα, περιορίζεται ο χρόνος που αφιερώνουν στις οικογενειακές τους υποχρεώσεις. Επιπλέον, η δημιουργία άγχους και στρες θεωρείται ο κυριότερος ανασταλτικός παράγοντας στην επαγγελματική τους ενασχόληση.

Η καριέρα βρίσκεται «πολύ» ή «πάρα πολύ» υψηλά στις προτεραιότητες της συντριπτικής πλειοψηφίας των γυναικών που βρίσκονται στο ανώτατο management (σε ποσοστό 97,6% του δείγματος).

Το 92,7% των γυναικών δηλώνουν «πολύ» ή «πάρα πολύ» ικανοποιημένες από την έως τώρα επαγγελματική τους εξέλιξη. Ωστόσο, το παραπάνω γεγονός δεν εξαντλεί τις φιλοδοξίες και τους στόχους τους, δεδομένου ότι το 59,7% αυτών εκτιμούν ότι θα έχουν διευρύνει τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες την επόμενη πενταετία.

Τα κίνητρα που οδηγούν τις γυναίκες να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα και τη καριέρα σε ανώτατο επίπεδο είναι κυρίως η προσωπική ικανοποίηση και ανάπτυξη (το 93,4% του δείγματος το αξιολόγησε ως «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό κίνητρο), καθώς και η δυνατότητα να λαμβάνουν αποφάσεις και να καινοτομούν (92,2% του δείγματος).

Η σχετική πλειοψηφία των ερωτηθεισών (44,7%) θεωρεί ότι η γυναικεία επιχειρηματικότητα και η σταδιοδρομία των γυναικών σε ανώτατες διοικητικές/διευθυντικές θέσεις έχει αναπτυχθεί σε μέτριο βαθμό στην Ελλάδα.

Το 92,2% των ερωτηθεισών της έρευνας αξιολόγησε την «υπερβολική γραφειοκρατία» ως «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό πρόβλημα επιχειρηματικότητας που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες επιχειρηματίες/διευθυντικά στελέχη στην Ελλάδα. Ακολούθησαν «το περίπλοκο φορολογικό σύστημα» (με αντίστοιχο ποσοστό 92,1%) και «η ασάφεια στις κυβερνητικές πολιτικές που αφορούν στις επιχειρήσεις» (90,7%).

Παρά την τρέχουσα αρνητική οικονομική συγκυρία, το 50,7% των γυναικών του δείγματος εκτιμούν ότι οι εταιρείες που διευθύνουν θα παρουσιάσουν  αύξηση του κύκλου εργασιών το 2015 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Μάλιστα, οι γυναίκες της έρευνας εμφανίζονται ιδιαίτερα αισιόδοξες για την πορεία των πωλήσεών τους και το 2016, καθώς περίπου δυο στις τρεις προβλέπουν αύξηση.

Τέλος, οι βασικοί άξονες της επιχειρηματικής στρατηγικής που θα ακολουθήσουν οι γυναίκες της έρευνας κατά την επόμενη τριετία, προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα και να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα των εταιρειών που διευθύνουν, αφορούν σε ενέργειες για την μείωση των τιμών πώλησης, την επέκταση των εγκαταστάσεων με την ίδια δραστηριότητα και τον περιορισμό / κατάργηση των μη κερδοφόρων δραστηριοτήτων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi