Navigation
25
Ιούλ
location
Αθήνα
36oC
Νεφοσκεπής
29 Οκτ 2015

Αυξήσεις φωτιά στα τέλη κυκλοφορίας το… ισοδύναμο του ΦΠΑ

ΙΧ Φορολογία Αυτοκίνητα Χρήμα & Πολίτης

Τα 300 εκατ. ευρώ που στόχευε να κερδίσει η κυβέρνηση από τον ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση δείχνουν να προκαλούν πονοκέφαλο στην κυβέρνηση που βλέπει το σχέδιο ακόμα και για την κλιμακωτή επιβολή να γυρίζει «μπούμερανγκ» καθώς αναζητούνται ακόμη ισοδύναμα.

Τα ΙΧ και τα οχήματα θέτονται εκ νέου στο επίκεντρο της κυβέρνησης, καθώς εξετάζεται και πάλι το σενάριο για αύξηση των τελών κυκλοφορίας, αλλά και για επιβολή έκτακτου φόρου στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ.

Ο επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων Πιερ Μοσκοβισί ξεκαθάρισε ότι η Αθήνα θα πρέπει είτε να εφαρμόσει τον κανονικό συντελεστή 23% είτε να απαλλάξει πλήρως την ιδιωτική εκπαίδευση. Πάντως, η κυβέρνηση θα αναστείλει για ακόμη μερικές εβδομάδες την εφαρμογή του ΦΠΑ στην εκπαίδευση με νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να κερδίσει κι άλλο χρόνο.

Τι θα αλλάζει (και πάλι) στα τέλη κυκλοφορίας 
Οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών «τρέχουν» προκειμένου να προλάβουν να ολοκληρώσουν το σχέδιο για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν για το 2016 οι ιδιοκτήτες ΙΧ και μοτοσικλετών.

Οπως έχει γίνει γνωστό και με επίσημες τοποθετήσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν όλοι. Προτεραιότητα είναι να αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα υψηλού κυβισμού και ακριβά αυτοκίνητα, ωστόσο στο σύστημα των τελών κυκλοφορίας θα ενταχθούν και αυτοκίνητα που σήμερα δεν πληρώνουν, όπως πετρελαιοκίνητα και υβριδικά. Παράλληλα αναμένεται να καταργηθούν πολλές εξαιρέσεις που ίσχυαν σήμερα για αρκετές κατηγορίες οχημάτων και μοτοσικλετών.

Κάπως έτσι έρχεται το νέο… τιμολόγιο που προβλέπει:
– Σύνδεση τιμής & κυβικών
– Μεγαλύτερη αύξηση σε ακριβά και μεγάλου κυβισμού
– Μικρότερη σε φθηνά χαμηλού κυβισμού
– Κατάργηση εξαιρέσεων από τέλη κυκλοφορίας (αντιρρυπαντικά κλπ.)
Οι κλίμακες που έχουν προταθεί έως τώρα είναι τέσσερις:
– 1η κλίμακα: Αύξηση 50€
– 2η κλίμακα: Αύξηση 100€
– 3η κλίμακα: Αύξηση 150€
– 4η κλίμακα: Αύξηση 200€
Παραδείγματα

Ένα Ι.Χ. αξίας 50.000 ευρώ, 3.000 κυβικών, εξαετίας: τα τέλη κυκλοφορίας σήμερα είναι 880 ευρώ και με την αύξηση στην 4η κλίμακα θα πληρώσει 1.080 ευρώ. Η αύξηση, δηλαδή, θα είναι 200 ευρώ.

Σε ένα Ι.Χ. αξίας 15.000 ευρώ, 1.600 κυβικών, τετραετίας και με εκπομπή CO 201 – 250 (γρ./χλμ.): τα τέλη κυκλοφορίας σήμερα είναι 2,8 ευρώ. Με την κατάργηση εξαίρεσης θα πληρώσει: 50 ή 100€, δηλαδή η αύξηση είναι 47-97 ευρώ.

Το πρώτο σχέδιο προβλέπει κατά το δυνατόν μικρότερη επιβάρυνση των αυτοκινήτων που ως τώρα εξαιρούνταν, καμία αλλαγή στα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και μικρής αξίας και από ΄κει και πέρα αύξηση των τελών κυκλοφορίας στα μεσαία και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα η οποία θα μεγαλώνει ανάλογα με την εμπορική αξία του αυτοκινήτου.

Τι θα πληρώσουν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ
Πάντως, στην κυβέρνηση δεν περιορίζονται μόνο στην αύξηση των τελών κυκλοφορίας, καθώς τα χρήματα που αναμένεται να συγκεντρωθούν ενδέχεται να μην μπορέσουν να καλύψουν τα προαπαιτούμενα, οπότε εξετάζονται και άλλες πηγές κρατικών εσόδων.

Χθες ο βουλευτής των ΑΝΕΛ Θανάσης Παπαχριστόπουλος υποστήριξε πως ένα πιθανό ισοδύναμο μέτρο για τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση είναι ένας έκτακτος φόρος στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Ο κ. Παπαχριστόπουλος, δήλωσε: «Εγώ νομίζω ότι θα βρεθεί λύση, για να μη σας πω ότι έχει ήδη βρεθεί. Είναι ένα ποσοστό που πληρώνουν πολλά ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Δουλεύω μόνος μου, δεν ξέρω τίποτα, αλλά λέω ότι από τη στιγμή που η προμήθεια του κράτους είναι πολύ μικρή, μπορεί εκεί κάτι να γίνει».

Μάλιστα, τόνισε πως η επιβάρυνση θα πέσει αποκλειστικά στους ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ και όχι στους ιδιοκτήτες ΙΧ, χωρίς ωστόσο να μπορεί να διευκρινίσει πώς θα γίνει αυτό: «Όχι για τους πολίτες, αλλά για τους ανθρώπους που έχουν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ», χωρίς να απαντάει στο ερώτημα πως θα προστατευτούν οι ιδιοκτήτες ΙΧ από το να μετακυληθεί  το κόστος του έκτακτου φόρου στις τσέπες τους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi