Navigation
19
Οκτ
location
Αθήνα
25oC
Αραιή συννεφιά
14 Μαΐ 2018

Αποκάλυψη «Π»: «Ξεπλένουν» χρήματα μέσω πρατηρίων!

βενζίνη Νέα

Μια ανάγλυφη εικόνα της «πραγματικότητας που διέπει σήμερα την κίνηση των πετρελαιοειδών μέσω πρατηρίων καυσίμων» μας δίνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος Μιχάλης Κιούσης ξεκινώντας από το εξής: Περίπου 600 με 700 πρατήρια τα έχουν πάρει άσχετοι με τον χώρο, μάλλον για «ξέπλυμα» χρήματος!

O πρόεδρος της ΟΒΕ Μιχάλης Κιούσης (ιδιοκτήτης πρατηρίων BP) εξηγεί τα κακώς κείμενα και τις παθογένειες της αγοράς: «Ο στόλος των αυτοκινήτων στη χώρα μας άλλαξε. Έχει φύγει εκτός Ελλάδος το μεγαλύτερο ποσοστό των οχημάτων που κατανάλωναν 15 με 20 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Τα σημερινά, μικρότερου κυβισμού αυτοκίνητα καταναλώνουν 5 με 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, οπότε και ανάπτυξη να έρθει, αν έρθει, οι πωλήσεις στα επίπεδα του 2006-2007 δεν πρόκειται να επανέλθουν. Ο ανταγωνισμός προς όφελος του καταναλωτή και του υγιούς ανταγωνισμού είναι θεμιτός. Ο ανταγωνισμός όμως που γίνεται από κάθε μορφής παραβατικότητα πρέπει να παταχθεί. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν πολλές περιοχές στην Ελλάδα και ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα που να πουλάνε στην αντλία την ίδιας τιμής όσο πουλάνε τα διυλιστήρια. Η παραβατικότητα κάθε μορφής μπορεί να παταχθεί αν λειτουργήσουν τα συστήματα εισροών/ εκροών καυσίμων σε όλα τα επίπεδα. Πρέπει φυσικά να είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους και να παρακολουθούνται».

Ο κ. Κιούσης διευκρινίζει ότι «σε μια ελεύθερη αγορά δεν μπορούν να υπάρχουν ίδιες τιμές, γιατί τα κόστη και τα προϊόντα των εταιρειών και των πρατηρίων είναι διαφορετικά. Φυσικά μεγάλες διαφοροποιήσεις στις τιμές υπάρχουν σε απομακρυσμένες περιοχές και στη νησιωτική Ελλάδα, λόγω αυξημένου μεταφορικού κόστους. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στη χώρα μας για τις υψηλές τιμές και ειδικά σε περιόδους αυξήσεων, όπως ζούμε τώρα, είναι οι υπέρογκοι ΕΦΚ. Έχουμε τους τρίτους ψηλότερους φόρους στην Ευρώπη και στον κόσμο είμαστε στην έκτη θέση. Εδώ πρέπει να υπολογίσουμε ότι έχουμε τους χαμηλότερους μισθούς και συντάξεις στην Ευρωζώνη. Αν δεν μειωθούν οι φόροι ώστε να γίνει το καύσιμο προσιτό στον μέσο Έλληνα και καταναλωτή και να μειωθεί το κόστος αγροτικής και βιομηχανικής παραγωγής, ανάπτυξη δύσκολα θα υπάρξει. Γιατί είναι παγκόσμιο φαινόμενο, όπου υπάρχουν υψηλοί φόροι να υπάρχει πτώση των πωλήσεων και κατ’ επέκταση των δημοσίων εσόδων και αύξηση των φαινομένων της κάθε μορφής παραβατικότητας, λόγω υψηλού κινήτρου από τους εμπλεκομένους. Για να λυθούν αυτά τα προβλήματα και να υπάρξει μια εύρυθμη και σωστή αγορά στον κλάδο των καυσίμων χρειάζεται πολιτική βούληση!».

του Φίλη Καϊτατζή

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress