Navigation
17
Οκτ
location
Αθήνα
9 Αυγ 2016

Ανοίγει ο δρόμος για 46 νέα υδατοδρόμια

υδροπλάνο τουρισμός Οικονομία

Αν και έδειχναν να «βαλτώνουν» τα υδατοδρόμια στην Ελλάδα, δείχνουν να ξεμπλοκάρουν παρά τις εντάσεις των τελευταίων ημερών  για το νέο θεσμικό πλαίσιο.

Μετά την Κέρκυρα που αδειοδοτήθηκε το 2014 και τους Παξούς που είναι έτοιμη η ΚΥΑ (εκκρεμεί η υπογραφή του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Θεόδωρου Δρίτσα), στα σκαριά είναι η αδειοδότηση 46 υδατοδρομίων από μεσαία και μεγάλα λιμάνια της χώρας (Θεσσαλονίκης, Πατρών, Βόλου, Ρεθύμνου, Καλαμάτας, κ.α.) ενώ ισχυρό προβλέπεται το επενδυτικό ενδιαφέρον το επόμενο διάστημα με την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων. Την κινητικότητα στην αγορά, επιβεβαιώνουν οι προκαταρκτικές συζητήσεις που έχουν ξεκινήσει για την δημιουργία μητροπολιτικού υδατοδρομίου και στην Αττική με το ενδιαφέρον να εστιάζεται στην περιοχή του Φαληρικού Όρμου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι σχετικές επαφές έχουν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους μήνες από επενδυτές με την Περιφέρεια Αττικής, η οποία φαίνεται να βλέπει θετικά το εγχείρημα για την κάλυψη όλου ή μέρος του νησιωτικού δικτύου που εποπτεύει (νησιά του Αργοσαρωνικού κ.α). Το γεγονός μάλιστα ότι πρόσφατα, η περιοχή του Φαληρικού όρμου πέρασε στις αρμοδιότητες της Περιφέρειας δημιουργεί νέες προοπτικές και ενισχύει το σχεδιασμό.

Οι μνηστήρες για τα υδατοδρόμια

Επί του παρόντος οι μνηστήρες των υδατοδρομίων είναι δύο. Η Ελληνικά Υδατοδρόμια με την συμμετοχή και του ομίλου Ελλάκτωρ, που έχει αναλάβει την αδειοδότηση 30 υδατοδρομίων και η Hellenic Seaplanes κυπριακών και αμερικανών συμφερόντων, η οποία χθες ανακοίνωσε την συμφωνία της με την αεροπορική εταιρεία Aviostart με έδρα την Βουλγαρία για την διαχείριση του πτητικού έργου. Η εταιρεία που εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στο υπουργείο Υποδομών τις προηγούμενες μέρες, με αφορμή το σχέδιο νόμο για την λειτουργία των υδατοδρομίων και την πρόβλεψη η άδεια ίδρυσης να εκδίδεται μόνο από το δημόσιο και όχι και από ιδιώτες, αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες.

Ο λόγος είναι ότι θα χρειαστεί να αναθεωρήσει το μοντέλο ανάπτυξης που είχε σχεδιάσει τα προηγούμενα χρόνια και το οποίο προέβλεπε την δημιουργία ιδιωτικών υδατοδρομίων, με την Hellenic Seaplanes να έχει προχωρήσει σε αντίστοιχες συμβάσεις παραχώρησης χερσαίων εγκαταστάσεων με 15 λιμάνια. Το ερώτημα που διατυπώνουν στην αγορά τώρα είναι με τι πόρους θα υλοποιήσουν τα λιμενικά ταμεία τις μεγάλες επενδύσεις που προϋποθέτει η άδεια ίδρυσης (πλωτές εξέδρες, συστήματα ασφαλείας κ.α) και ποια από αυτά θα προχωρήσουν τους νέους σχεδιασμούς, που είχαν αναθέσει σε ιδιώτες.

Ο υπουργός Υποδομών σε ανακοίνωσή του, αναφέρθηκε εκτενώς στα προγράμματα χρηματοδότησης των υδατοδρομίων, υποστηρίζοντας ότι θα υπάρξουν πολλές εναλλακτικές επιλογές. Εκτός από το πακέτο Γιούνκερ, με το οποίο ενισχύονται οι ΣΔΙΤ, οι νέες επενδύσεις θα μπορούν να ενταχθούν στον αναπτυξιακό νόμο, στα περιφερειακά προγράμματα χρηματοδότησης αλλά και στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με πόρους ύψους 3 έως 6 εκατομμυρίων ευρώ. Τα κριτήρια επιλογής, όπως δήλωσε σχετίζονται με την ωριμότητα του έργου, τη σκοπιμότητα και τα αναμενόμενα οφέλη από την υλοποίησή του υδατοδρομίου. Βασική προϋπόθεση για ένταξη στο ΠΔΕ είναι τα προκρινόμενα υδατοδρόμια να μην εντάσσονται σε άλλο πρόγραμμα συγχρηματοδότησης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi