Navigation
28
Ιούλ
location
Αθήνα
32oC
Αίθριος - καθαρός
4 Νοέ 2015

Αλλάζουν τα «τζάκια» των μεγαλοκατασκευαστών…

Χρήστος Κώνστας Απόψεις | Χρήστου Κώνστα

Η Πρώτη Φορά Αριστερά Κυβέρνηση της χώρας φιλοδοξεί να αλλάξει συνολικά τον επιχειρηματικό χάρτη της χώρας.

Κάποιες από τις πιο γνωστές οικογένειες της μέχρι χθες οικονομικής ελίτ, θα υποχρεωθούν να περιορίσουν δραματικά την εγχώρια επιχειρηματική δραστηριότητά τους ενώ κάποιες άλλες θα υποχρεωθούν να συμμαχήσουν προκειμένου να επιβιώσουν.

Ο κατασκευαστικός κλάδος είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα για να παρουσιάσει η νέα Κυβέρνηση, τη δική της αντίληψη για το πώς εννοεί τον «πόλεμο εναντίον των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων που λυμαίνονταν τον τόπο τις τελευταίες δεκαετίες».

Η έκπληξη είναι μεγάλη, καθώς από την ανάλυση των νέων δεδομένων, προκύπτει ότι όσοι επιχειρηματίες δηλώνουν «πίστη και υποταγή» στο νέο καθεστώς, θα καταφέρουν να αποσπάσουν ένα σημαντικό μερίδιο της νέας πίτας των έργων υποδομής της νέας εποχής.

Η οικογένεια Μπόμπολα, για παράδειγμα, που διαχειρίζεται τον Όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, την μοναδική ελληνική κατασκευαστική εταιρεία που περιλαμβάνεται στη λίστα με τις 50 μεγαλύτερες δυνάμεις του κλάδου στην Ευρώπη, παρά την – προεκλογική- εχθρική ρητορική του σήμερα κυβερνώντος κόμματος, κατά τα φαινόμενα, θα διατηρήσει ένα μεγάλο μέρος των κατασκευαστικών έργων που εξελίσσονται και επιπλέον, θα αποκτήσει ένα σημαντικό μερίδιο στην -εξαιρετικά ενδιαφέρουσα- αγορά διαχείρισης απορριμμάτων.

Αντιθέτως, η οικογένεια Παρασκευαίδη που διαχειρίζεται τον όμιλο J&P-ΑΒΑΞ και διατηρεί σημαντική παρουσία σε εν λειτουργία έργα με συμβάσεις παραχώρησης (Αττική Οδός, Ρίο-Αντίρριο), στους υπό κατασκευή οδικούς άξονες, θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ περισσότερο για να «χτίσει γέφυρες» με το Μέγαρο Μαξίμου.

Νεόκοποι κατασκευαστικοί όμιλοι διεκδικούν επίσης μερίδιο στα νέα φιλόδοξα έργα υποδομής, αλλά επειδή δεν διαθέτουν εμπειρία και ανάλογο προσωπικό, θα πρέπει να συμμαχήσουν με τους μεγάλους παραγκωνισμένους ώστε να υπάρξουν αμοιβαία οφέλη.

Οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες ιδιαίτερα μετά την αρνητική απάντηση της Επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνας Κρέτσου στο αίτημα της ΚΕΔΕ για χορήγηση παράτασης ενός έτους (έως τις 31-12-2016) στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2007-2013. Αυτό σημαίνει 480 υπό εξέλιξη έργα σε όλη τη χώρα βρίσκονται στον αέρα και η κυβέρνηση τώρα βιάζεται να τα ολοκληρώσει για να μην χαθούν τα κονδύλια.

Χθες , ο Υπουργός Οικονομίας Γ. Σταθάκης υπογράμμισε τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στη χρηματοδότηση της τελευταίας φάσης του προηγούμενου ΕΣΠΑ και πρόσθεσε ότι συζητούνται τρόποι για την επέκταση των εργαλείων ρευστότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.

Έσπευσε να προσθέσει μάλιστα ότι θα ολοκληρωθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016 οι περιβόητοι αυτοκινητόδρομοι ΜΩΡΕΑΣ και ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος- Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης, φρόντισε να υπογραμμίσει ότι η κυβέρνηση στοχεύει στην προώθηση ενεργειακών υποδομών, στον ηλεκτρισμό και το φυσικό αέριο, έκανε ξεχωριστή αναφορά στον τερματικό υγροποιημένου αερίου στη περιοχή της Αλεξανδρούπολης και δήλωσε ότι η Αθήνα βρίσκεται σε πολύ προχωρημένες συζητήσεις με την εταιρεία του ΤΑΡ και ότι σύντομα θα μπούμε στην τελική ευθεία για να ξεπεραστούν και τα όποια μικρά εμπόδια υπήρχαν.

Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι «νέοι καιροί ξημερώνουν πάλι» για την εγχώρια κατασκευαστική οικογένεια. Απλώς, κάποιοι θα πρέπει να προσαρμοστούν γρηγορότερα και περισσότερο…

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi