Navigation
28
Μαρ
location
Αθήνα
15oC
Αίθριος - καθαρός
18 Σεπ 2015

Άγριος πόλεμος Δανών και Κινέζων για την κυριαρχία στο Λιμάνι του Περαιά

ΟΛΠ Επιχειρήσεις | Οικονομία

Ο έλεγχος των εμπορευματικών ροών στη Μεσόγειο είναι το τρόπαιο στον άγριο επενδυτικό πόλεμο που έχουν ξεκινήσει στο λιμάνι του Πειραιά δύο από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς μεταφορικούς ομίλους στον κόσμο.

Η κινεζική COSCO και η δανέζικη MAERSK επενδύουν συστηματικά για να «χτίσουν» στρατηγική θέση στο λιμάνι για να εκμεταλλευτούν το «μονοπάτι του Μεταξιού» που θα ενώνει εμπορικά την Ασία με την Ευρώπη. Θεωρείται πλέον σίγουρο ότι COSCO και MAERSK θα αναμετρηθούν για τον έλεγχο του λιμανιού του Πειραιά μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. Ανακοίνωσαν ήδη δύο πολύ μεγάλες επενδύσεις.

Πριν από λίγες ημέρες η MAERSK,  μέσω της θυγατρικής της APM TERMINAL απέκτησε την πλειοψηφία των μετοχών της εταιρείας GRUP MARITIM TCB ενισχύοντας έτσι το δίκτυό της με 11 ΣΕΜΠΟ σε Τουρκία, Ισπανία και Λατινική Αμερική. Σε ετήσια βάση από τους 11 σταθμούς διακινούνται περίπου 3,5 εκατ. teu.

Μετά την εξαγορά η APM TERMINAL θα είναι ο διαχειριστής 74 τερματικών σταθμών σε 40 χώρες. Χθες, η COSCO  ανακοίνωσε ότι συμμετέχει με ποσοστό 40% σε κοινοπραξία που επένδυσε 940 εκατ. δολάρια προκειμένου να αποκτήσει το 64,5% της FINA LIMAN, στην οποία ανήκει το λιμάνι Kumport στο Μαρμαρά.

Η ετήσια δυνατότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού φτάνει τα 1,84 teu, ενώ με τις κατάλληλες επενδύσεις μπορεί να φτάσει τα 3,5 εκατ. teu.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

kinima_ypervasi