Navigation
28
Μαΐ
location
Αθήνα
18oC
Βροχή
4 Ιαν 2016

5.000 τα ελληνόκτητα πλοία μέσα στο 2016!

nautilia-thema Οικονομία

Αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις αναμένεται να βρεθεί το 2016 η ελληνική οικονομία και μέσα από τους πιο δυναμικούς κλάδους της, όπως αυτός της ναυτιλίας. Από τη μια μεριά οι (ύποπτες) παραινέσεις διεθνών παραγόντων για ανατροπή του καθεστώτος που ισχύει στον εν λόγω τομέα προς όφελος των ανταγωνιστών μας, από την άλλη η διεθνής κρίση (πτώση των ναύλων κ.ά.) κρατούν τους εμπλεκομένους σε εγρήγορση.

Η μισή ευρωπαϊκή ναυτιλία μιλά… ελληνικά

Πάντως, στους κύκλους των Ελλήνων πλοιοκτητών επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία. «Στο τέλος, η ελληνική ναυτιλία θα βγει κερδισμένη», αναφέρουν σε συνομιλητές τους. Η πεποίθησή τους αυτή βασίζεται στο γεγονός πως η δύναμη της χώρας μας στη θάλασσα είναι αδιαμφισβήτητη, με την Ελλάδα να κατέχει το 48% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, όταν η τελευταία ελέγχει το 43% του κλάδου παγκοσμίως. Επίσης, στα ισχυρά στοιχεία που καθιστούν τη χώρα παντοδύναμη στις «επτά θάλασσες» είναι πως από τις αρχές του 2015 έχουν επενδυθεί 12 δισ. δολάρια για την αγορά και την παραγγελία 357 ποντοπόρων πλοίων και ότι ο ελληνικός στόλος των 4.500 πλοίων ξεπερνά πλέον σε αξία τους στόλους της Βρετανίας, της Γερμανίας και της Νορβηγίας μαζί!

Όπως τονίζεται από παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς, η προσπάθεια για τη διατήρηση της κορυφής δεν σταματά ούτε το νέο έτος. «Μέρα με τη μέρα, προστίθενται νέα πλοία στον ελληνόκτητο στόλο και πολύ σύντομα θα υπερβούμε τα 5.000», σημειώνουν χαρακτηριστικά οι ίδιοι, συμπληρώνοντας πως «κεντρική επιθυμία του κλάδου είναι να ξεπεραστούν προσκόμματα και γραφειοκρατία, που δημιουργούν σοβαρά αντικίνητρα, ώστε η ελληνική σημαία να υψωθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερα πλοία». Σε αυτό δεν δείχνει να διαφωνεί ούτε η ελληνική Πολιτεία, αφού μια τέτοια εξέλιξη θα παγιώσει ή και θα επαυξήσει τα οφέλη που απολαμβάνει η οικονομία από τον τεράστιο αυτό παραγωγικό πυλώνα (τουλάχιστον 200.000 θέσεις εργασίας, εισόδημα ύψους 2,7 δισ. ευρώ στα ελληνικά νοικοκυριά, 13 δισ. ετησίως προστιθέμενη αξία και συνεισφορά στο ΑΕΠ κατά 7%).

«Πάνω απ’ όλα είμαστε Έλληνες»

Την ίδια στιγμή, μήνυμα προς όσους «υπηρετούν συμφέροντα και επιτίθενται στη ναυτιλία ώστε να βλάψουν έμμεσα την ελληνική κυβέρνηση», όπως ανέφερε, έστειλε –με αφορμή αρνητικά δημοσιεύματα του ξένου Τύπου– ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), κ. Θεόδωρος Βενιάμης, στο πλαίσιο πρόσφατης συνέντευξής του. Σύμφωνα με τον ίδιο «οι περισσότερες ευρωπαϊκές σημαίες είναι πιο “φθηνές” από την ελληνική, αντιστοιχώντας στο 25% ή και στο 20% ακόμα».

Ο κ. Βενιάμης εξαίρει –παράλληλα– την πολιτική βούληση της κυβέρνησης να «κρατήσει την ελληνική ναυτιλία εδώ». Ο πρόεδρος της ΕΕΕ –στο πλαίσιο της συζήτησης που έχει ανοίξει σχετικά– σημείωσε, επίσης, χαρακτηριστικά πως η στάση που θέλουν να τηρήσουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στη νέα εποχή συνοψίζεται στην ακόλουθη φράση: «Πάνω απ’ όλα είμαστε Έλληνες».

 

Επένδυση στη νέα γενιά Ελλήνων ναυτικών

Έναν αιώνα ζωής συμπληρώνει σε λίγες ημέρες η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και, όπως ανάφερε στην πρόσφατη συνέντευξή του ο πρόεδρός της, κ. Θεόδωρος Βενιάμης, μέσα σε αυτά τα 100 χρόνια «παρά τις αντιξοότητες, τις κρίσεις και τις υφέσεις, δεν χάσαμε ποτέ την πρωτιά. Η ναυτιλία ήταν πάντα ο αιμοδότης της ελληνικής οικονομίας». Μάλιστα, κατά τον ίδιο, τα ελληνικά πλοία «θέλουν Έλληνες ναυτικούς» και για αυτόν τον λόγο η Ένωση δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη διατήρηση της ναυτοσύνης της χώρας μας και στην προετοιμασία της επόμενης γενιάς Ελλήνων καπετάνιων και μηχανικών.

Με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών εκπαίδευσης των Ελλήνων ναυτικών και με δεδομένο πως η ναυτιλία μας θα μπορούσε να απορροφήσει ακόμα και 100.000 νέους, αιμοδοτώντας έτσι χιλιάδες οικογένειες αλλά και την ελληνική οικονομία, όπως αναφέρει ο κ. Βενιάμης, έχουν επισκευαστεί –με πόρους των πλοιοκτητών– «η σχολή της Σύρου, η σχολή Μηχανικών στη Χίο, τελειώνουμε την επισκευή της Ακαδημίας στη Μηχανιώνα της Θεσσαλονίκης».

Ίσως, βέβαια, οι ανάγκες να μην καλύπτονται επαρκώς και να κρίνεται σχεδόν αναγκαία η ίδρυση και ιδιωτικών σχολών, τις οποίες –κατά τον κ. Βενιάμη– «θα μπορούσαμε να φτιάξουμε εμείς και να διαχειρίζεται το κράτος», αλλά το πρώτο βήμα έγινε. Η Ελλάδα επιστρέφει στη… θάλασσα. Εκεί όπου κοιτά όταν θέλει να μεγαλουργήσει!

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

PolicePress
kinima_ypervasi